Forum Topory Strona Główna Topory
Rawskie forum RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Praca nad KC
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Topory Strona Główna -> Systemy / Kryształy Czasu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jak należy poprawić mechanikę KC
Poprawiać już istniejącą
78%
 78%  [ 11 ]
Stworzyć ją całkiem od nowa
21%
 21%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Pest
Prawie Kontestator
Prawie Kontestator



Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ravnica

PostWysłany: Śro 20:45, 24 Sty 2007    Temat postu:

Nie grałem jeszcze w KC ale z tego co piszecie to wynika że mechanika jest dosyć ... poważna.Nawet w Fallout ( gdzie oblicznia szansy trafienia itp wykonywał procek jako że Fall wzięty był z prosto z pieca) wszelkie zasady jakie mają niewielki wpływ na grę albo są "pseudo radosmym " rozbiciem innej tabelki ignorujemy albo jeżeli dana zasada może znaleść zastosowanie -ujednolicamy z innymi.tak jest znacznie łatwiej.Prozak powinieneś pamiętać jak pytałeś się jak to jest z obliczaniem obrażeń : podam przykład ale zaznaczam że te zasady już zostały zastąpione zupełnie nowymi.

"Pankracy wali do zioma z wyrzutni rakiet. kostki pokazały że ziomal oberwie.no to patrzymy na pancerz.mamy 5 typów odporności i szukamy kolumny " expolde resistance".mamy tam 8/35%. pankracy wyrzucił na kostkach 67 pkt. obrażeń . i tu zaczyna się liczenie. 67 zmniejszamy o 8 a potem to co zostanie zmniejszamy o 35%.to co otrzymamy to ilość obrażeń jaką ziomal przyjmnie w ciasto. hardcore no nie? ale to jest jeszcze zbożnie, bo jak gracze mieli lepsze pancerze lub ktoś rzucił krytyka to była jazda. nie powiem ale znam ludzi którym to odpowiadało ( potrzeba precyzyjnego przeliczenia wszelkiegio typu parametrów)na szczęście to juz nie istnieje i teraz oblicznie dmg jest szybkie jak kibic ŁKSu w sektorze Widzewa"

Jeżeli mechanika KC stanowi część uroku samej giery to powinno się ją zostawić albo chociaż zmodyfikować pewne elementy na potrzeby graczy.nie powinna przeszkadzać ot co.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince of Darkness
Weteran Pyskusji
Weteran Pyskusji



Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:02, 25 Sty 2007    Temat postu:

Ciekawy post, ale nie pomyliłeś działów? Smile Co prawda nie mamy tu "Fallout", ale są istnieje "Insze systema" - przykład obliczania obrażeń nijak ma tu się do KC, podobnie falloutowski muszkiet i karabin gausa opisywane przez Ciebie w dziale Warhammer. Postu przenosić, odchudzać ani likwidować nie będe, ale nie pisz o Falloucie w KC Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
^sadam
Weteran Pyskusji
Weteran Pyskusji



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: skądinąd
Płeć: Topór

PostWysłany: Czw 12:43, 25 Sty 2007    Temat postu:

Ale to jest post jak najbardziej na temat.. poprostu odniósł i porównał mechanikę w Falloucie i KC. Taka ciekawostka, że w KC nie jest jeszcze tak źle Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shila
Kontestator Jakich Mało
Kontestator Jakich Mało



Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Katowice/Warszawa

PostWysłany: Czw 16:15, 25 Sty 2007    Temat postu:

Ja bardzo lubię KC a mechanika żadnych trudności mi nie sprawia w sumie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Banan
Weteran Pyskusji
Weteran Pyskusji



Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Banalandia

PostWysłany: Pią 9:55, 26 Sty 2007    Temat postu:

Cytat:
Jeżeli mechanika KC stanowi część uroku samej giery to powinno się ją zostawić albo chociaż zmodyfikować pewne elementy na potrzeby graczy

Jeżeli mam grać w jakiś system dla mechaniki to na pewno nie będą to KC Twisted Evil
A próbowałaś Shila sama keidyś wylosować sobie postać, albo podnosiłaś sama poziom? Bo jak MG mówi rzuć sobie na Prezencję to jest wszysko spoko ale jak już dochodzi do walki to już nie robi się tak miło.


P.S. PofD, wiem że celem twojego postu było unikanie w przyszłości pisania przez użytkowników postów nie w temacie ale zważ że przez to prawie zaczęła się nowa dyskusja która z KC miała niewiele wspólnego. Wydaje mi się że lepszym sposobem byłoby powrócenie do początkowej dyskusji lub dodanie czerwonego komentarza pod postem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pest
Prawie Kontestator
Prawie Kontestator



Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ravnica

PostWysłany: Pią 19:57, 26 Sty 2007    Temat postu:

Jeżeli ktoś lubi mechanike i babranie sie w najdrobniejszych szczgółach to prosze bardzo.dałem tylko przykład na dowód ze z KC nie jest jeszcze tak żle.taaa. a może wszelkie mechaniki powinno sie wywalić od razu do klopa i niech sesja zmieni sie w spotkanie zależne od humorów uczestników.jaki lol...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tan Sssandor
Pomocnik Zastępcy Ciury
Pomocnik Zastępcy Ciury



Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Topór

PostWysłany: Śro 18:55, 27 Sie 2008    Temat postu:

a mnie mechanika w ogóle nie przeszkadzała - problem sie pojawiał przy dwudziestym poziomie bohatera, kiedy niektóre statystyki były = 200 czy 300, wtedy np. nie trafić przeciwnika mogłem jedynie przy krytyku w siebie ;]
szkoda, że Artur Szyndler nie mógł dokończyć swego dzieła...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jankoś
Mistrz Świata i Okolic
Mistrz Świata i Okolic



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z najpiękniejszego miasta na świecie czyli z Rawy
Płeć: Topór

PostWysłany: Czw 21:16, 28 Sie 2008    Temat postu:

Mechanika w czasie gry nie jest tak męcząca jak losowanie postaci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ślimak
Niby-to Admin



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza pleców
Płeć: Topór

PostWysłany: Czw 21:24, 28 Sie 2008    Temat postu:

To nie jest losowanie - to jest wykuwanie, budowanie, rzeźbienie... w każdym razie ciężka praca...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jankoś
Mistrz Świata i Okolic
Mistrz Świata i Okolic



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z najpiękniejszego miasta na świecie czyli z Rawy
Płeć: Topór

PostWysłany: Czw 21:26, 28 Sie 2008    Temat postu:

To jest przede wszystkim liczenie - to jest dopiero ciężka praca Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rijel
Kontestator Jakich Mało
Kontestator Jakich Mało



Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Pią 9:19, 29 Sie 2008    Temat postu:

"Dysmatematycy" ! Ciekawe jak to się ma do zasad Ślimaka? I czy możliwe byłoby wyleczenie Was z tej przypadłości! Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ślimak
Niby-to Admin



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza pleców
Płeć: Topór

PostWysłany: Pią 11:00, 29 Sie 2008    Temat postu:

Jedna rzecz nie potrafić liczyć a inna nie lubić Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince of Darkness
Weteran Pyskusji
Weteran Pyskusji



Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:05, 29 Sie 2008    Temat postu:

Miło było grać w KC. Kiedyś... gdy nie było innych konkurencyjnych systemów. Ancient Topory grywały w 1-szą edycje. Nie mieliśmy problemów z liczeniem. Dodam nawet, że celowo sami wprowadzaliśmy komplikacje stosując własne alternatywne rozwiązania zwiększające szczegółowość. Z uwagi na to, że mało kto dotrwał do POZ 10 i wyżej nie dochodziło u nas do mega-giga-patologii (choć patologie się zdarzały Smile ).

Trzy największe minusy KC to:
- mała innowacyjność (brak ciekawego, oryginalnego i spójnego świata)
- dużo zapożyczeń (niektórzy powiedzą, że 99% Wink ) z D&D i AD&D
- nadprodukcja autora (nie ma w ukończonych zasad a autor mnoży bestiariusz na kilkaset tomów, świat jest niczym kosmos gdzie - opisana jest jedna jedyna wysepka będąca 1/1000000.....00000 całości., gigantomania...).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jankoś
Mistrz Świata i Okolic
Mistrz Świata i Okolic



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z najpiękniejszego miasta na świecie czyli z Rawy
Płeć: Topór

PostWysłany: Pią 12:23, 29 Sie 2008    Temat postu:

Sporą część tych braków jeśli nie większość znika dzięki II edycji. Tej książkowej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rijel
Kontestator Jakich Mało
Kontestator Jakich Mało



Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Pią 12:29, 29 Sie 2008    Temat postu:

Prince of Darkness napisał:
Trzy największe minusy KC to:

Prince of Darkness napisał:
- mała innowacyjność (brak ciekawego, oryginalnego i spójnego świata)

Tu bym się nie zgodził, trochę w miarę oryginalnych pomysłów tu jest (osadzenie akcji we wczesnym średniowieczu, panowanie orków, sporo różnych, mniej lub bardziej udanych, ale mimo wszystko ciekawostek)
Prince of Darkness napisał:
- dużo zapożyczeń (niektórzy powiedzą, że 99% Wink ) z D&D i AD&D

...i Warhammera też Smile
Prince of Darkness napisał:
- nadprodukcja autora (nie ma w ukończonych zasad a autor mnoży bestiariusz na kilkaset tomów, świat jest niczym kosmos gdzie - opisana jest jedna jedyna wysepka będąca 1/1000000.....00000 całości., gigantomania...).

Największy z największych minusów. Gigantomania prawie na miarę Katu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Topory Strona Główna -> Systemy / Kryształy Czasu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin