Forum Topory Strona Główna Topory
Rawskie forum RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

O Earthdawn'ie rozważania ogólne
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Topory Strona Główna -> Systemy / Earthdawn
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Co sądzisz o mechanice w ED?
dopracowana i klarowna
30%
 30%  [ 7 ]
spójna ale zbyt zagmatwana
30%
 30%  [ 7 ]
głowa mnie od niej boli
8%
 8%  [ 2 ]
jest najlepsza - realna i da się ją pojąć
30%
 30%  [ 7 ]
Wszystkich Głosów : 23

Autor Wiadomość
Sąsiad
Kontestator Jakich Mało
Kontestator Jakich Mało



Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Twierdza krasnoludzka Tatar

PostWysłany: Śro 18:34, 15 Lis 2006    Temat postu: O Earthdawn'ie rozważania ogólne

Ślimak, jak poprawisz nazwę w tytule działu to i z ED ruszymy Smile

Forum zaczyna się bujać Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ślimak
Niby-to Admin



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza pleców
Płeć: Topór

PostWysłany: Czw 9:41, 16 Lis 2006    Temat postu:

Patrz nawet nie zauważyłem. Zrobione.

Tylko na litość niech to nie będzie kolejny temat o mechanice Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przemas
Kontestator Jakich Mało
Kontestator Jakich Mało



Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Rawa Maz
Płeć: Topór

PostWysłany: Czw 13:48, 16 Lis 2006    Temat postu:

A co myślicie o mechanice w tym systemie. Dla mnie jest dobra, a słyszałem głosy żeby ją zmienić. Jak tak to co tu zmieniać ?? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Drwiciel
Kontestator Jakich Mało
Kontestator Jakich Mało



Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z TATAR-u :)

PostWysłany: Czw 21:09, 16 Lis 2006    Temat postu:

Moim zdaniem mechanika w Earthdawnie jest jedną z najlepszych jakich próbowałem. Szczególnie walka jest tu wręcz idealna. Problem pojawia się na 3-4 kręgu u wojownika kiedy potrzebna jest ci już powoli szufelka na kości Smile . Ale ogólnie rzecz ujmując oceniam mechanikę ED na bardzo dobrą i nie zmieniał bym w niej nic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ślimak
Niby-to Admin



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza pleców
Płeć: Topór

PostWysłany: Pią 17:59, 17 Lis 2006    Temat postu:

Moim zdaniem mechanika w ED jest do dupy pod wzgledem realizmu i grywalności, ale jako że ED jest z złożenia RPG "lekkim, łatwym i przyjemnym" a nie ambitną grą narracyjną to mechanika, w której można się pobawić w taktykę (vide słynne "sram karmą") jak najbardziej pasuje do tego systemu. Generalnie ED to system dla ludzi, którzy zdają sobie sprawę, że RPG to generalnie zabawa, gra i relaks a nie odmiana egzaltowanej sztuki, godzą się z tym i mają z tego niezłą radochę. Ludzie z FASA wzięli wszystkie niedorzeczności RPGa przemyśleli je i zamiast je eliminować kosztem radości z gry postanowili je zaakceptować, logicznie zinterpretować i wbudować w system jako integralną całość. Za to właśnie cenię ED bo to jedyny system, który poszedł tą drogą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przemas
Kontestator Jakich Mało
Kontestator Jakich Mało



Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Rawa Maz
Płeć: Topór

PostWysłany: Pią 22:17, 17 Lis 2006    Temat postu:

Nie mechanika w ED jest bardzo dobra nie zgadzam się z tobą ślimak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ślimak
Niby-to Admin



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza pleców
Płeć: Topór

PostWysłany: Sob 21:13, 18 Lis 2006    Temat postu:

To wymień jej dobre cechy i wtedy pogadamy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Drwiciel
Kontestator Jakich Mało
Kontestator Jakich Mało



Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z TATAR-u :)

PostWysłany: Nie 13:11, 19 Lis 2006    Temat postu:

Powiem tak machanika w ED sprawdza się na kręgach od 1-3 potem, np. dla wojownika tworzy się pewna patologia, gdy musi brać garść kości, nie daj Boże ma jeszcze jakiś magiczny przedmiot, sra karmą i pierdzi magią. Ale ogólnie dla ED mechanika jest raczej plusem niż minusem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Banan
Weteran Pyskusji
Weteran Pyskusji



Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Banalandia

PostWysłany: Pon 11:00, 20 Lis 2006    Temat postu:

Moim zdaniem mechanika ED wspaniale oddaje koncepcje tego systemu, pasuje do niego jak ulał. Całą mechanikę uważam za klarowną, nigdy nie miałem problemów z zrozumieniem jej (albo do tej pory nie poznałem jej w całości).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k8
Kontestator Jakich Mało
Kontestator Jakich Mało



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawa Maz.
Płeć: Topór

PostWysłany: Nie 16:14, 26 Lis 2006    Temat postu:

Ślimak napisał:
Generalnie ED to system dla ludzi, którzy zdają sobie sprawę, że RPG to generalnie zabawa, gra i relaks a nie odmiana egzaltowanej sztuki, godzą się z tym i mają z tego niezłą radochę.


Ale musisz przyznać Ślim,że na sesjach w ED bawiłeś się wspaniale Cool ! Ja tam bardzo lubię grać Earthdawn'a i mechanika nie wydaje mi się aż tak bardzo skomplikowana (Kraszan może miec w tym temacie odmienne zdanie). Faktycznie gra się łatwo i przyjemnie...może dlatego jedną ekipą gramy już ponad trzy lata.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ślimak
Niby-to Admin



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza pleców
Płeć: Topór

PostWysłany: Pon 21:25, 27 Lis 2006    Temat postu:

Za to właśnie cenię ED.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Banan
Weteran Pyskusji
Weteran Pyskusji



Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Banalandia

PostWysłany: Śro 19:43, 29 Lis 2006    Temat postu:

A co sądzicie o heroiźmie w Earthdawnie?
W końcu to heroic ale u wszystkich MG jakich grałem jednal tego heroizmu było mało, przynajmniej ja go niewiele zaobserwowałe.

I może wyjaśni mi ktoś jak to jest z przeciętniakami w ED. Czy też mają testy zdrowienia albo jak u nich z współczynnikami?? Tak samo jak u BG??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Drwiciel
Kontestator Jakich Mało
Kontestator Jakich Mało



Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z TATAR-u :)

PostWysłany: Czw 20:51, 30 Lis 2006    Temat postu:

Mnie się wydaje, że heroizm w ED czy jakimkolwiek innym systemie zależy tylko i wyłącznie od graczy. Bo co, MG ma cię zmuszać do heroicznych czynów? Nie, to musi wypływać od gracza. Przynajmniej ja tak uważam. Więc nazywanie jakiegokolwiek systemu heroic fantasy jest raczej presadzone. Inna sytuacja jest wtedy, kiedy MG prowadzi w ten sposób, że niejako naprowadza na tor heroicznych walk i czynów. Tak też można, ale jestem zwolennikiem większej dowolności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przemas
Kontestator Jakich Mało
Kontestator Jakich Mało



Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Rawa Maz
Płeć: Topór

PostWysłany: Czw 22:07, 30 Lis 2006    Temat postu:

Autorzy nam (BG) mówią co i jak tak samo jest z tym czy to jest heroic fantasy czy dark fantasy porostu napisali bo tak według nich najlepiej się w to gra ale równie dobrze można ED przerobić na dark fantasy też by to bło ciekawe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jankoś
Mistrz Świata i Okolic
Mistrz Świata i Okolic



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z najpiękniejszego miasta na świecie czyli z Rawy
Płeć: Topór

PostWysłany: Czw 1:10, 07 Gru 2006    Temat postu:

Po kolei:

1.Masz wiele słuszności Bananie ,i przyznaje ,że na moich sesjach W ED brakuje często tego heroizmu.Tylko rodzi się pytanie:czy gracze nie mają okazji rzeczonym heroizmem czy też nie chcą tego robić względnie nie potrafią bo za duże piętno odcisneło na nich wieloletnie granie w Dark.Zresztą to piętno dotyczy także MG Powiedz mi gdzie jest miejsce na heroizm w takiej postaci jak Gavaskar ,a przecież tworząc skądiniąd tą barwną kreacje wiedziałeś , że jest ona całkowicie sprzeczne z systemem, konwncją, ergo nie powinieneś nią grać.Moim błędem jako MG było to , żę pozwoliłem Ci nim grać.
Jest to wogóle szerszy problem , który sygnalizował już Prozac w innym temacie jest coś co występuje tylko w Rawie.Mianowicie gracze tworzą postacie zupełnie bez względu na konwencje systemy, charakter kampani czy oczekiwania MG(który nie prosi o takie a nie inne kreacje dla kaprysu tylko wie copasuje do scenariusza).Da się wyprosić określoną profesje i rasę , ale już wolność przy wyborze osobowości , charakeru jest absolutna.MG z kolei nie potrafią wyegzekwować ani przekonać do tego graczy.Argument o nie krępowaniu wolności i wyboru graczy do mnie nie przemawia, bo jeśli ktoś chce zagrać cwaniaczkiem albo tchórzem to niech pójdzie na sesje w inny system.Rozpisałem się a to dyskusja do zupełnie innego tematu.
owiem tylko tyle jedyną ekipą w ED naprawdę heroiczną jest Margarownia.Wynika to chybaz faktu , żę postacie są już potężne(nie tylko współczynnikowo), mają wpływy , znajomości,pewną już istniejącą legende.Czują , że jest na nich pewna odpowiedzialność za swoją sławe.W takiej sytuacji heroizm jest łatwiejszy i bardziej naturalny.

Według podstawki testy zdrowienia posiadają wszystkie istoty u mnie rzecz jasna tylko adepci , horrory i istoty magiczne.
Nie ma rozpisanego odzielnego losowania współczynników jednak przykłady w bestiariuszui kampaniach wskazują , że są one sporo niższe.
Przypominam ,że podstawowymi sprawami , które odrżózniają Adeptów(BG) od nieadeptów są talenty i karma.

Do Drwiciel
Idąc tym tokiem rozumowania można dojść do wniosku , że podział nasystemy jest zbędny.Jeśli przychodzisz na sesje w system w danej konwencji powinieneś ją zachować.Ta dowolność o której piszesz powinna zachodzić na płaszczyźnie wyboru systemu w który grasz , a nie niezwracania uwagi na konwencje już w trakcie gry.

Do Przemas
Da się owszem , poprowadziłem tak 2 sesje w ramach eksperymentu, było ciekawie, ale na dłuższą mete jest to w ED sztuczne i nudne, ale to tylko moje zdanie.System jednak determinuje pewną konwencje co nie znaczy , że nie możemy jej czassem trochę nagiąć.

Przy okazji zapraszam do dyskusji co to jest heroizm? bo lata prowadzenia ED pokazały mi , żę jest BARDZO różnie rozumiany.Ja już wystarcaająco się mądrze Laughing więc we tym temacie wypowiem się na końcu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Topory Strona Główna -> Systemy / Earthdawn Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin