Forum Topory Strona Główna Topory
Rawskie forum RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

O Earthdawn'ie rozważania ogólne
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Topory Strona Główna -> Systemy / Earthdawn
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Co sądzisz o mechanice w ED?
dopracowana i klarowna
30%
 30%  [ 7 ]
spójna ale zbyt zagmatwana
30%
 30%  [ 7 ]
głowa mnie od niej boli
8%
 8%  [ 2 ]
jest najlepsza - realna i da się ją pojąć
30%
 30%  [ 7 ]
Wszystkich Głosów : 23

Autor Wiadomość
Jankoś
Mistrz Świata i Okolic
Mistrz Świata i Okolic



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z najpiękniejszego miasta na świecie czyli z Rawy
Płeć: Topór

PostWysłany: Pon 18:19, 11 Gru 2006    Temat postu:

Bananie ja w tym poście. wypowiadałem się na temat pojęcia Heroizm ,a nie pojęia system w konwencji Heroic Fantasy. To nie są tożsame terminy.

Zgadzam się ,że mechanika WFRP jest grywalna natomiast właśnie przez to jest kompletnie nieralistyczna.
Niestety póki mechaniki RPG są albo grywalne alb realistyczne,dobrze jeśli wogól mają którąś z tych cech Twisted Evil
W najlepszym wypadku może to być jakiś kompromis pomiędzy tymi dwoma cechami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Drwiciel
Kontestator Jakich Mało
Kontestator Jakich Mało



Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z TATAR-u :)

PostWysłany: Pon 18:23, 11 Gru 2006    Temat postu:

Nie powiedzialbym, że mechanika w WH jest kompletnie nierealistyczna. Moze faktycznie nie jest to pelny realizm, ale umowmy sie, że stworzenie mechaniki w pelni realistycznej jest niemozliwe. A moim zdaniem rozwiazanie procentwowe (patrz WFRP) jest jak najbardziej na miejscu i dość realistycznie. Potkreślam słowo dość. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ślimak
Niby-to Admin



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza pleców
Płeć: Topór

PostWysłany: Pon 18:30, 11 Gru 2006    Temat postu:

Jankoś napisał:
Zgadzam się ,że mechanika WFRP jest grywalna natomiast właśnie przez to jest kompletnie nieralistyczna.
Niestety póki mechaniki RPG są albo grywalne alb realistyczne,dobrze jeśli wogól mają którąś z tych cech Twisted Evil
W najlepszym wypadku może to być jakiś kompromis pomiędzy tymi dwoma cechami.


Uważam, że jest możliwe stworzenie mechaniki w pełni realistycznej i jednocześnie grywalnej w dodatku uważam, że jest to jedyna możliwa opcja stworzenia takiej mechaniki - musi być ona maksymalnie "odszczegółowiona" a realizm musi w niej zależeć od interpretacji MG. Mimo to postuluję nie kontynuować tego tematu tutaj jeno w jakimś odrębnym miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jankoś
Mistrz Świata i Okolic
Mistrz Świata i Okolic



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z najpiękniejszego miasta na świecie czyli z Rawy
Płeć: Topór

PostWysłany: Pon 18:45, 11 Gru 2006    Temat postu:

Załóz taki temat Adminie wobec tego bo jest ciekawy.
Zważ tyko na jedno , że taka mechanika o jakiej piszesz jest dobra tylko dla doświadczonych MG oraz graczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kraszan
Niby-to Admin



Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:49, 11 Gru 2006    Temat postu:

Heroizm - tak tak to jest to coś co ma zawsze druzyna Margara - czytaj zdolność wpakowywania się w duze kłopoty i umiejętność wyłażenia z nich zawsze niekonwencjonalnymi metodami i tak szalonymi że aż włosy MG stają deba. to właśnie jest heroizm. albo głupota. zresztą to chyba to samo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mardock
Prawie Kontestator
Prawie Kontestator



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: skądinąd znany

PostWysłany: Pon 21:45, 11 Gru 2006    Temat postu:

Z niegrywalnością młotka chodzilo mi tylko o to,ze schody zaczynają się przy rozwinietych postaciach i tym,ze w końcu nie ma jak i czego rozwijać.Tez podobnie pojmuje grywalnosc,tylko chodzilo mi niesprecyzowalem o ten jej aspekt.

K8:Odnosnie 8 kostek,fakt nie bylem na wiecej niz 3 kregu,ale wydaje mi sie,ze z tych tabelek mozna miec chyba max.3 rozne kostki+karma+ew.z żywołu coś.Nie wiem jak to zrobileś oszuściku Wink Twisted Evil

Odnosnie liczenia ślimaku,trzeba zastosowac twoją metode nauczania ktora chciales wpajac nasz ojczysty języczek,rówież do matematyczki Twisted Evil

Slimaku nie mówiłem,ze uważasz adeptowosci za nierealną Shocked chodzilo mi o to,ze brak realizmu moze byc spowodowany tym,ze postacie to adepci.
Odnośnie obrony i tego z wspolczynnikami,musze Crying or Very sad przyznac Crying or Very sad Ci Confused racje Twisted Evil

Odnośnie tego co zauwazyl banan to tez to zauwazylem,naprawde Hubusiu przesadziłes Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jankoś
Mistrz Świata i Okolic
Mistrz Świata i Okolic



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z najpiękniejszego miasta na świecie czyli z Rawy
Płeć: Topór

PostWysłany: Śro 2:17, 13 Gru 2006    Temat postu:

Mardock napisał:

Odnośnie tego co zauwazyl banan to tez to zauwazylem,naprawde Hubusiu przesadziłes Wink


Czytajcie proszę uważnie posty do których się odnosicie.Mimo to powtórzę jeszcze raz:Bananie ja w tym poście. wypowiadałem się na temat pojęcia Heroizm ,a nie pojęia system w konwencji Heroic Fantasy. To nie są tożsame terminy.

Chyba ,że nie zgadzacie się z takądefinicją słowa heroizm, a nie konwencja heroic fantasy?Wtedy chętnie podyskutuję.Tylko żebyśmy pisali o tym samym, a nie dwóch całkiem róznych kwestiach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Banan
Weteran Pyskusji
Weteran Pyskusji



Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Banalandia

PostWysłany: Śro 14:04, 13 Gru 2006    Temat postu:

Mi to nie pasuje ani do konwencji Heroic Fantasy ani do definicj heroizmu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mardock
Prawie Kontestator
Prawie Kontestator



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: skądinąd znany

PostWysłany: Śro 17:23, 13 Gru 2006    Temat postu:

Ja pije do przykładu chłopa,ktory jest poprostu conajmniej nagięty Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rijel
Kontestator Jakich Mało
Kontestator Jakich Mało



Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Śro 17:28, 13 Gru 2006    Temat postu:

Szlachcicie sie kur** mac znalezli, nagietych chlopow wszedzie widza, za porzadna robote bysta sie wzieli lepiej nieuki a nie sie czepiata tylko i siedzita w tych swych, no... syferkach. Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Drwiciel
Kontestator Jakich Mało
Kontestator Jakich Mało



Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z TATAR-u :)

PostWysłany: Śro 17:35, 13 Gru 2006    Temat postu:

Panowie (pań nie stwierdzono) - NIE ROZMYWAMY Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mardock
Prawie Kontestator
Prawie Kontestator



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: skądinąd znany

PostWysłany: Śro 17:44, 13 Gru 2006    Temat postu:

Rijel napisał:
Szlachcicie sie kur** mac znalezli, nagietych chlopow wszedzie widza, za porzadna robote bysta sie wzieli lepiej nieuki a nie sie czepiata tylko i siedzita w tych swych, no... syferkach. Twisted Evil


SR sie zdenerwowal Twisted Evil sam mnie mianowales Tanem Twisted Evil
Poprostu przykład chłop który przełamie strach przed ciemnym lasem by szukac zagininego dziecka uwazam za przegiety.Bo chlop pewnie nieraz przelamywal strach przed ciemnym lasem,zeby sie pochendozyc z sąsiadkami (nawiązania do sąsiada przypadkowe,nie chendożyłem się z nim w ciemnym lesie Embarassed ) Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rijel
Kontestator Jakich Mało
Kontestator Jakich Mało



Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Śro 18:15, 13 Gru 2006    Temat postu:

Ale jesli sie nie chedozyl, zawsze uwazal ze zyja tam straszne potwory i nigdy wczesniej w nim nie byl, to jednak wejscie do niego, aby szukac dziecka, jest heroizmem z jego strony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Drwiciel
Kontestator Jakich Mało
Kontestator Jakich Mało



Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z TATAR-u :)

PostWysłany: Śro 18:18, 13 Gru 2006    Temat postu:

Rijel napisał:
Ale jesli sie nie chedozyl...


Rijel, naprawdę nie musiałeś.... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jankoś
Mistrz Świata i Okolic
Mistrz Świata i Okolic



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z najpiękniejszego miasta na świecie czyli z Rawy
Płeć: Topór

PostWysłany: Śro 20:57, 13 Gru 2006    Temat postu:

Rijel napisał:
Ale jesli sie nie chedozyl, zawsze uwazal ze zyja tam straszne potwory i nigdy wczesniej w nim nie byl, to jednak wejscie do niego, aby szukac dziecka, jest heroizmem z jego strony.


Też tak uważam i taki właśnie przypadek miałem na myśli.Przełamał własny strach , tak jak Twój adept przełama go musi stajac do walki z horrorem albo ratujac dziecko z płonącego budynku, niczym sie to nie różni w gruńciwe rzeczy jedynie skalą wydarzeń
Według słownika współczesnej polszczyzny heroizmem jest np. wychowywanie kalekiego dziecka... to tez nie ma nic wspólnego z heroizmem spotykanym w RPG, ale jest przełamywaniem barier i ograniczeń wewnętrznych człowieka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Topory Strona Główna -> Systemy / Earthdawn Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin